בריכה טיפולית – מרכז ראשון לציון

בריכה טיפולית במרכז חינוכי-שיקומי צעד קדימה ראשון לציון

הבריכה הטיפולית הינה חלק מהמרכז החינוכי-שיקומי של "צעד קדימה" בראשון לציון. הבריכה נבנתה על מנת לאפשר לילדי העמותה ליהנות מטיפולים הידרותרפיים ופעילות חווייתית כחלק מובנה מתכנית הלימודים וכן לאפשר לילדים ולמשפחות לקבל את השרות בתוך המרכז ולא באופן פרטי אחר-הצהריים.

הבריכה מחוממת לאורך כל ימי השנה בטמפרטורה של כ-33 מעלות והיא מונגשת לחלוטין למשתמשים בכיסאות גלגלים.

הפעילות בבריכה מתרגלת ב"זמן אמת" פעילות עצמאית ומשימות כגון: הורדת ולבישת בגדים, ניגוב הגוף, תרגול הגעה אל ומהבריכה ועוד. תרגול זה הוא נדבך חשוב ביותר בדרך לעצמאות תפקודית ולשיפור היכולת המוטורית של הילדים.

השהיה והציפה במים מרגיעים את הגוף, משחררים שרירים מכווצים מחוסר פעילות, מרגיעים גידים ומפרקים ונותנים לילד הזדמנות להפעיל את גופו ביתר קלות והנאה.

כל ילד במרכז מקבל לפחות טיפול שבועי אחד ובמידת הצורך טיפולים נוספים, על-ידי צוות הכולל הידרותרפיסט, סייעים צמודים וצוות מקצועי. הפעילות הינה קבוצתית כאשר לכל ילד מוצמד מטפל אישי. תכנית הפעילות נכתבת ומאושרת בשיתוף הצוות החינוכי והטיפולי ומותאמת לכל ילד.

כיום נהנים מטיפולים הידרותרפיים בבריכה כ-65 ילדים בגילאי שנה עד 15 במסגרות מעון יום שיקומי, כתות גן ילדים, וכיתות בית הספר.

הבריכה משמשת גם לפעילויות משותפות של הילדים עם ההורים ובני המשפחה האחרים במסגרת ימי כיף וגיבוש שמקיימת העמותה לאורך השנה.

עלות הטיפולים מסובסדת לחלוטין על-ידי העמותה והמשפחות אינן נדרשות לשלם עבורם.