צעד קדימה
 

בית הספר הצומח של "צעד קדימה"

צוות בית הספר הצומח של "צעד קדימה" (בתוך בי"ס אשכולות, ראשון לציון) מזמין אתכם לכיתתנו.


אנו נמצאים בשטח בית ספר יסודי ממלכתי "אשכולות". הבוקר מתחיל בשעה 07:30 כאשר אנו מקבלים את הילדים בשער בית הספר.

סדר היום של הקבוצה נבנה לפי הרכב הקבוצה, כאשר המטרות הקבוצתיות של הכתה נבנות כשילוב המטרות האישיות של כל ילד וילד בקבוצה. כל פעילות בסדר היום היא קונדוקטיבית וקומפולסיבית, הווה אומר, שכל פעילות (שיעורים, הפסקות, ארוחות, תוכניות מוטוריות וכן הלאה), מתייחסת למטרות קבוצתיות ואישיות של הילדים. כמו כן, ההתייחסות לכל מרכיבי הילד באים לידי ביטוי לאורך כל היום ובכל פעילות ופעילות. לדוגמא הילדים משתמשים באמצעי ניידות או אמצעי תקשורת בזמן אמת במעבר מכיתה לכיתה, בהפסקה, בשיעור וכן הלאה.

הילדים נכנסים באופן אקטיבי לכיתות, מורידים מעילים, מדפדפים בעיתונים ומתארגנים לשיעור הראשון.
השיעורים שלנו הם בני 45 דקות ונבנים לפי תוכנית הלימודים הבית ספרית וכוללים שעורי נושא מרכז, קריאה, כישורי שפה, ספריה, חשבון, הנדסה, מדעים, תורה, אומנות, שינויי מנחים ובריכה.

הילדים בשיעורים מתחלקים לתתי קבוצות לפי קצב הלמידה או לפי שיטת הלימוד. כל שיעור נבנה בהתאם למטרות האישיות של הילדים בכל התחומים.

לדוגמא: בשיעור קריאה, מלבד העבודה מול חוברת או דף עבודה, אנו גם מתייחסים לכלל הצרכים של הילד כגון גזירה, הדבקה, שימוש בכלי כתיבה, שימוש במחשב לצורך למידה, הקפדה על ישיבה נכונה, עמידה בעמידונים, ניידות, שימוש באמצעי תקשורת שונים לפי צרכי הילד, לימוד כללי וחוקי כתה.

הילדים אוכלים ארוחת בוקר בתום השיעור. במסגרת העברת האחריות לילדים, אחת לשבוע אנו ממנים ילדים לתפקידים שונים בארוחות אותם עליהם למלא לאורך השבוע. כמו כן, אנו שוקדים על פיתוח אינטראקציה חברתית ויוזמה אישית, פיתוח עצמאות בפתרון בעיות.

בנוסף לכך, במהלך סדר היום הילדים מקבלים נקודות על קריטריונים שונים שנקבעו יחד עמם (השתתפות בשיעור, הכנת שעורי בית, עזרה לחבר, מילוי תפקידים וכן הלאה) כמו כן, כל ילד מקבל משימה אישית שמטרתה פיתוח אישיות אקטיבית, עצמאית ותקשורתית. אחת לשבוע נבחר התלמיד המצטיין, לפי הנקודות שצבר במהלך השבוע.

עם הצלצול אנו יוצאים להפסקה, יחד עם כל ילדי בית ספר "אשכולות". הילדים משני בתי הספר לומדים להכיר ולהבין זה את זה ולומדים לשחק יחד.

התוכנית הבאה היא תוכנית שינויי מנחים, בה אנו מלמדים ומזמנים התנסויות של התפקוד היום יומי. יישום הנלמד בתוכנית זו, בא לידי ביטוי לאורך כל סדר היום.

לאחר שהכנו את הגוף ליצירה וישיבה נכונה, לפנינו עוד שני שיעורים. לאחר ארוחת הצהריים הילדים נהנים מזמן פנוי בו הם בוחרים לשחק, לטייל או לצייר.

את היום אנו מסיימים בשיעורים כגון: אומנות, משחקייה.
היום מסתיים, ועייפים אך שמחים הילדים יוצאים באופן אקטיבי לשער "אשכולות" שם ממתינות להם ההסעות .
הצוות שעובד בקבוצת בית הספר מורכב:

1. קונדקטורים, שהם מורים לחינוך מיוחד שסיימו את תוכנית ההכשרה ב"חינוך המדריך".
2. צוות פרא רפואי הכולל: פיזיותפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, מורות למחשב, מורה לליקויי ראיה.
3. מדריכה פדגוגית.
4. סטודנטים בתוכנית ההכשרה.
5. סייע/ת ובת שירות.

טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים,
אז נשמח לראותכם בכיתתנו
צוות קבוצת בית הספר

 

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים